Dunia atau Akhirat ?


Tensionnya! Serious dan benar utk aku katakan yg aku tdk suka kpd org yg suka menghakimi seseorang..
Nampaknya aku memang takkan punya sahabat laa ya sebab setiap kali aku berkawan dgn sesiapa mesti mereka akan menghakimi aku dgn benda yg sama je ,berulang ulang kali ..

Aku bosan itu! Sejujurnya aku tak mampu jadi diri org lain ,itu aku ,aku tak boleh jadi diri org lain..
Perlu ke org merubah diri aku menjadi org yg lain.. terima la aku seadanya kawan .
Kenapa org akan berfikir sedemikian ?Aku penat ..aku tahu itu dugaan itu cabaran .
Dugaan itu kadang kala membuat aku jatuh ..org yg ingin aku jadikan sahabat ,kawan baik ..dgn sendirinya membuat aku jatuh tanpa mereka sedar ,dgn siapa pula aku nak bercerita tentang itu ?

Cukup la ,aku tak perlukan sahabat lagi ..meskipun aku tahu aku terlalu perlukan persahabatan ,kawan baik.. Tapi aku tidak mampu ,aku tidak mampu utk melayari liku kehidupan sebagai seorg sahabat..
Aku punya kekurangan yg kadang kadang aku sendiri tunjukkan ..kadang kadang org tak nampak.
Ada kalanya lebih baik aku sendiri ,tiada yg lain ..Aku bersama Allah ,itu lebih baik .

Sedih hati aku utk katakan yg aku terkadang tdk mampu menguruskn masa antara dunia dan akhirat ..
Husnudzon syarman! In shaa Allah bitaufiq wannajah dgn keizinanNya kalau niat dihati ikhlas dgn niat Lillahi Taala ..
Haih ,dihati rasa nak tinggalkan pekerjaan ini.. Aku mahu fokus pada apa yg aku mahu ,aku mahukan ilmu..
Walaupun org sering berkata seimbangkan dunia dan akhirat ..aku cuba ,bukan tak cuba.
Aku boleh tp kadang kadang aku terlalai tentang akhirat ,aku perlukan sedikit ruang utk bernafas dilegar Islam ..Aku mahu bersama mereka ,aku cemburu akan mereka krna mereka berkesempatan tp knapa aku tidak?
Aku mahukn pekerjaan yg lain ,yg mampu membuatkan aku ada di dunia dan akhirat ..aku bekerja ,di waktu aku tidak bekerja ,masa aku terluang dgn merehatkan diri krna penat ..
Aku tahu ,utk akhirat ,tiada istilah rehat sebelum itu ..berpenat di dunia ,di akhirat istirehat laa kita ..
Tp kenapa dgn aku ??Humphh ..

Apa yang aku fikirkan ,aku perlu utk 'keluar kawasan' ..itu je aku rasa dapat membantu aku ,aku perlukan sedikit masa utk sendiri. Allahuu ,ilalliqa' ..maas salamah ,Assalamualaikum shahabah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Don't forget to leave your comment friends :)