Jika dia bernama JODOH .



Allah ,aku tidak memerlukan orang yang sempurna untuk mendampingiku ..Aku hanya ingin seseorang yang mahu menjadi pelengkap kepada kekuranganku . Membuat aku rasa 'ADA' ,membuat aku tersenyum dan berkata "AKU BERUNTUNG MEMILIKINYA" . Haih teringat pulak ceramah Ustaz Kazim Elias kat astro ,ceramah tentang jodoh ..Hati ini terdetik utk sesuatu perkara walhal kelmarin sudah serik utk itu . 

Kadang tersenyum bersendirian memikirkan seseorang , kadang kadang tak juga . Aku bukan mudah laa utk  bercinta , poyoss. Haiiii laa hati , jatuh pula ya time time macam ni tapi aku risau . Dia mencari seseorang yg berilmu dan beriman , tapi itu bukan aku . Aku jahil , layak atau tidak dah tentu memang tidak . Aku tak tahu ,mana datangnya semua perasaan ini , berbunga sendiri tanpa disiram dan diletak baja , secara tiba tiba . 

Hati yg aku rasa datangnya dari ilahi , tetapi keikhlasan hanya Allah saja tahu adakah ia benar benar ikhlas . Kini aku berfikir dan membuat keputusan utk berdiam diri . Wajah dia yg sering mengingatkan aku pada Allah ,sesuatu dalam diri dia , aku tak tahu berdosa atau tidak aku seperti ini . Aku tahu couple itu memang takde dalam islam ,tapi hati yg terdetik . Aku tak berniat utk ada apa apa bersama dia selagi kami belum dihalalkan utk bersama ..aku berniat utk bercinta berpandukan islam meskipun aku kekurangan utk itu tapi in sha Allah niat yg baik semuanya akan jadi baik ..

Aku tahu aku tak layak bersama dgn dia sebab jika hendak dilihat perbedaan kami ,sangat jauh . Dia jauh lebih baik daripada aku ,aku tahu itu ..aku akan cuba persiapkan diri aku utk membimbing bakal zaujah aku sendiri . In sha Allah :) Kamu sendiri tak tahu apa aku rasa sekarang ni , aku hanya iring dalam diri aku bersama doa jika kamu adalah masa hadapanku . Semoga Allah redha ,alhamdulillah utk rasa ini Ya Allah . Dia sangat istimewa yang datang dariMu . Aku hanya ingin bersama dia jika dia sudah benar benar halal denganku , tetapi aku tidak menletakkan harapan yg tinggi terhadap dia kerana aku tidak mahu terlalu obses utk itu kerana ia mungkin akan membuat Allah murka , wallahualam Allah saja tahu ..in sha Allah batas batas itu masih aku pelihara terhadap dia. Allahu .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Don't forget to leave your comment friends :)