Malam menjadi takut.

Hai medan.
Bertemu lagi.. Bertemu setiap kali hati mahu berbicara. 😅
Terima kasih kerana menjadi peneman, kiranya juga sahabat la.
Astagfirullah al azim.. Dugaan Allah diberi tanpa putus putus. Kenapa ya?
Org yang baik diberi dugaan utk terus menjadi lebih baik.. Bagaimana dgn aku?
Yg jahat juga diberi dugaan?
Itu kira peluangkan.. Peluang dari Allah utk kita menjadi org baik. Baiknya Allah, Dia beri kita dugaan kerana ingat akan kita..
Dalam hati ini ada sesuatu yg terhalang, aku seperti manusia yg bermimpi setiap hari..
Apa yg pernah aku gapai? Tiada..
Wahai kakakku, aku bertanya dimana janjimu. Masih lagi aku ingat akn janji yg pernah kita buat..
Kini aku berada dipenghujung bln 10. Harapan dlm diri ini menjadi putus dgn sendirinya. Apakah kau masih ingat janji yg telah kau buat?
Aku menjadi suka di dalam hati ini atas janji tu..
Tapi.. dgn keadaan sebegini, mlm aku menjadi takut. Aku takut utk tidur dan bermimpi..
Aku takut tidur itu menjadi tidur yg buat selamanya sedang diri aku ni masih bergeluman dgn dosa lebih dari seluas langit, lebih sebesar lautan.
Pernahkah manusia sebaik kalian fikir kenapa mnusia seperti aku jadi mcmni?
Bila disaat hati sedang menbakar dgn marak tetapi manusia yg lain memadamkan api itu dgn harapan yg palsu..
Akhirnya dia jadi memberontak kerana niat dia yg baik itu tidak dpt sokongan dari org sekelilingnya..
Meskipun aku niatkn di dalam diri itu utk Allah, utk ibu bapa aku, diri aku, keluarga aku, kawan aku dan juga utk saudara aku.
Mana ada ibu bapa yg baik tidak mahu anaknya menjadi muslimin muslimat yg soleh dan solehah. Itu kira tiket utk selamatkan ibu bapanya ke alam Syurga.
Allahurobbi.. kiranya terhenti disini. Salam'alaik medan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Don't forget to leave your comment friends :)